Håndværk i Fremtidens Arkitektur - DAC

Samarbejdspartner

Dansk Arkitektur Center

Om projektet

Sammen med Dansk Arkitektur Center gennemførte vi to byggecamps. Hver byggecamp varede i to uger og 750 elever fra hele landet var med til at bygge byrumsmøbler til Bryghuspladsen i København. Inden eleverne kom til byggecamp, havde de arbejdet med design af byrumsmøbler hjemme på deres respektive skoler.

Forløb

År

2020-21

Deltagerantal

750

Med udgangspunkt i en fremsendt modelboks, byggede eleverne modeller og sendte billeder til os. De mange modeller blev brugt som inspiration for det endelige design. På selve byggecampen blev eleverne introduceret til designet af byrumsmøblet og de konkrete håndværksmetoder, der skal til at bygge et sådan. Herefter gik byggeriet i gang. Resultatet blev to midlertidige byrum, som stod til udstilling. Møblerne er efterfølgende blevet placeret på de deltagende skolers udearealer.

Vil du vide mere?

Vil du vide mere om vores arbejde eller har en god idé, så kontakt os.
Anette Schjødt Thorsen
Anette@byrumskole.dk