Klubben på Filippavej

Skolen ved Søerne, Klubben på Filippavej

Klubben på Filippavej ønsker, at haven er attraktivt udemiljø, som opfordrer til ophold og aktivitet for klubbens børn og unge. Haven grænser ud til Sankt Jørgens sø på grænsen mellem Frederiksberg og København. Haven omkranser tidligere arkitekt Martin Nyrop’s bolig, som i dag huser tre klubber på Frederiksberg.

Projekter

Vores opgave var at skabe et forløb til den understøttende undervisning for 6.klassetrin på Skolen ved Søerne. Oplægget var at designe en anderledes bænk til havens skråning og herefter bygge den med eleverne. I løbet af to uger blev bænken først designet og sidenhen bygget. Bænken er lavet af 4 meter lange stykker lærketømmer, som er sat sammen med lange franske skruer. Det var vigtigt for eleverne, at kunne sidde på mange forskellige måder og at få en scene til dans og teater.

Pædagogen Maria, som deltog i forløbet fortæller:

”Det var fedt at se eleverne få noget arbejde for hænderne, og dejligt at se den ro og fordybelse mange af eleverne fandt i save- og slibearbejdet. Vi er ret glade for resultatet og for forløbet sammen med jer og det har høstet stor ros fra både børn og forældre.

Kollegaen Kristian fortsætter:

“I var gode til at formidle og være sammen med børnene og det går jo hånd i hånd med en god faglig oplevelse.”