Nordisk Lommeskov - Kildevæld

Samarbejdspartner

Kildevæld Skole, Kildevæld Kulturcenter

Om projektet

Vores første prototype på konceptet Nordisk Lommeskov! Sammen med børn fra Kildevældskolen forvandlede vi et græsareal foran Kildevæld Genbrugsplads til en 100 kvm. ung skov med over 40 forskellige planter.

Type

Projekter

År

Deltagerantal

80

Eleverne, der gik i 4. og 7. klasse, var med til både design, byggeri og beplantning. Det stod hurtig klart, at eleverne generelt set efterspurgte en plads, hvor det vil være muligt at trække sig og samles - i skoven. Vi fik derfor anlagt en samlingsplads med træflis som underlag og med mulighed for ophold på massive træbænke, som vi byggede sammen med eleverne. Skoven blev indviet med deltagelse af repræsentanter fra Københavns Borgerrepræsentation, Kulturområdet på Østerbro, skoleledelse og forældre - og lærere og elever.

Vil du vide mere?

Vil du vide mere om vores arbejde eller har en god idé, så kontakt os.
Anette Schjødt Thorsen
Anette@byrumskole.dk